Більшість людей влаштована так, що усе життя прагнуть пізнавати, вчитися, відкривати
і розвивати в собі усе нові і нові якості, можливості і здібності. Майже кожна
людина, часто не усвідомлюючи того, прагне стати всебічно розвиненою
особистістю, бути освіченою, вихованою, красивою, фізично розвиненою, соціально
адаптованою та потрібною для
суспільства. Вищим рівнем в розвитку людських якостей є досконалість,
хоча досконалість – категорія абстрактна. Скільки до неї не
прагни наблизитися, вона, як горизонт, відходить все далі. Але людина обов'язково, хоча б у якомусь
напрямі, буде прагнути до неї.
Пізнаючи різні дисципліни і досягаючи усе більш високих східців у своєму
розвитку, ми вільно або мимоволі передаємо свої знання іншим учасникам руху,
назва якому – життя. Але є особлива частина
людського суспільства – це люди, що свідомо вибрали шлях професійної передачі
своїх знань. Вони проявляють відданість своїй спеціальності, креативність і
винахідливість, та вкладають в
підопічних усе, що об'єднується поняттям «душа». До них відносимо викладачів,
учителів, тренерів, вихователів, інструкторів. А всі разом вони – педагоги. І я з гордістю відношу себе до
цієї, на мій
погляд, самої соціально необхідної частини людського
суспільства – педагогів!
Чи
планувала я, особисто, свій життєвий шлях присвятити педагогіці? Стати вихователем? І чи думала я, що моєю роботою буде виховання дітей? Ні. Про це я не мріяла з самого дитинства. Але доля привела мене до Київського
обласного ліцею-інтернату фізичної культури і спорту. Це було не так давно, а здається, що ще вчора. Пам’ятаю свою першу виховну годину. З яким хвилюванням і трепетною
радістю готувалася я до неї.
Пам'ятаю обличчя своїх перших вихованців. Спочатку були невдачі та розчарування. Мої бажання і прагнення часто не
збігалися з результатами моїх педагогічних зусиль. Молодий вихователь, молодий спеціаліст… Але час йде. Я вчуся разом зі своїми вихованцями, експериментую, удосконалююся.
Чому я стала вихователем? Моя робота – улюблений спосіб пізнання, творчості,
спілкування, самовираження. Мої вихованці – мої однодумці, що довірили мені частку своєї долі.
Ліцей – це
моє життя. Життя, яке
не стоїть на місці. Тут усе вирує, кипить, крутиться – якщо, звичайно, постійно
докладати певних зусиль. Очі, що
горять, здивовані й захоплені вигуки, радісні посмішки, зосереджений погляд… Це все так мені
подобається! Хочеться це все бачити й чути якомога частіше, і стараєшся, шукаєш, щось
придумуєш… Бувають розчарування, не
сперечаюся. Але що це за життя без труднощів, без
проблем?
Чому я вихователь?Неможливо дати на це питання
однозначної відповіді. Але точно
знаю – я просто люблю свою
роботу. Адже мене підтримує найбільша сила – серця моїх вихованців.
Я
щаслива, що обрала саме цю професію,
що маю можливість спілкуватися з дітьми. Я з радістю віддаю їм всі свої ідеї, і радію, коли бачу, як
вони вбирають у себе всю інформацію, надану мною, настрій, який я несу їм,
радість і щастя, яке мені хочеться розділити з ними. Щодня, щогодини
доторкуюся до вразливого серця своїх
вихованців. Тому, розумію, що цей дотик має бути мудрим і чутливим, ласкавим і
вимогливим.
Я завжди пам’ятаю, що кожне питання, кожна проблема і,
головне, кожна дитина мають свою власну стежку, яку я допомагаю роздивитись. А
для пошуку вірних шляхів я буду користуватись і досвідом спеціалістів, і
слухати власне серце, свою фантазію, і пам’ятатиму про нестандартність, яка
може додати декілька яскравих кольорів до веселки нашого життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар